Introduktion/Beskrivning/eller bara Välkommen!

Får inleda med att klargöra varför denna blogg kommer till världen, för gudarna skall veta att det finns bättre hantverkare där ute (och ja, det fanns dåliga hantverkare även under medeltiden) och enormt bättre teoretiker kring det som kommer bli bloggens huvudämne, reenactment och historisk återskapning. Svaret är inte mer komplicerat än att det handlar om att ha ett enklare sätt att sprida informationen och bilderna, det handlar om rätt och slätt om tillgänglighet. Detta för att ge vänner och bekanta en viss insyn till vad jag gör med den tid som blir över och för att kanske få lite feedback på det som produceras. Så det som kommer komma upp är antingen gjort av mig eller på något sätt införskaffat för att passa in i det kit som jag försöker bygga upp under mitt första försök på seriös återskapning av perioden 1350-1400.

 

Och som jag tidigare nämnt, det finns dem där ute som verkligen kan detta, både i teori och praktik. För att se hur det verkligen ska se ut, se till deras kunskap inte min.

 

Det är allt för mitt första inlägg. 
Inom kort skall det komma bilder och uppdatering på min kjortel som är mitt stora projekt för stunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0